Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

Culmina el tràmit legal que aprova la reforma de la llei de l'avortament

18 de set. 2015, 1:07 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]

-El dia 9 de setembre, amb l'aprovació al Senat, va culminar el tràmit legal que aprova definitivament la reforma de la llei de l'avortament i la d'autonomia del pacient. Només queda pendent la seva publicació perquè entri en vigor

El corró del PP va tornar a rodar amb cinc vots interns discrepants, i amb l'ajuda d'Unió i Fòrum Astúries. De res ha servit l'oposició de la resta de grups parlamentaris, ni l'opinió de tantes persones expertes, ONG, ni les recomanacions de l'ONU. La realitat social del que es regula i el sentit comú, han sucumbit davant l'interès per acontentar un sector de votants frustrats pel fracàs de Gallardón i la seva llei, i novament el dret de les dones s'ha utilitzat com a moneda de canvi. Actualment les menors d'entre 16 i 18 anys podien avortar, de manera excepcional, sense el permís parental, al·legant "amb fonament (amb informe de serveis socials) de demanar permís li provocarà un conflicte greu, manifestat en el perill cert de violència intrafamiliar, amenaces , coaccions, maltractaments, o es produeixi una situació de desarrelament o desemparament ". Segons dades no oficials (oficials no existeixen), només 1 de cada 10 menors que avorta, ho fa sense el permís parental. Podem dir que l'excepció legal prevista, encaixa perfectament amb la realitat excepcional que regula, quin sentit té llavors suprimir? Per què aquesta obstinació de legislar com si totes les famílies fossin protectores, comprensives i responsables? Un cop entri en vigor la reforma, les joves necessitaran del permís parental per poder avortar legalment i dins el sistema sanitari públic, sense excepcions, independentment que això les aboqui al desemparament, al maltractament, a ser mares en les pitjors circumstàncies oa un perillós avortament clandestí. Per al cas en què la que menor discrepi, s'estableix que es pugui sotmetre a la lenta tutela judicial, sabent que per quan dictamini, l'avortament legal ja no sigui possible. Segons la Llei d'Autonomia del Pacient, fins ara les persones de entre 16 i 18 anys podien decidir sobre el seu cos amb només dues excepcions en les que necessiten el permís parental: rebre tractaments de reproducció assistida i participar en assajos clínics. Amb l'avortament, les excepcions passen a ser tres. Un cop entri en vigor la reforma aquest grapat de dones menors, les més vulnerables, queden a la cuneta, ignorades i abandonades a la seva sort. Des de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris tornem a manifestar que la reforma plantejada és innecessària i injusta, que es planteja d'esquena a la realitat social, i que representa un retrocés per als drets de les dones. Conseqüentment no cessarem en demanar la seva retirada.