Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

CCOO denuncia una empresa de Prenguessis per publicar una oferta de treball només per a homes

13 d’ag. 2015, 4:16 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]

El sindicat ha interposat una denúncia davant la Inspecció de Treball per entendre que l'oferta de treball, publicada a través d'una coneguda web d'anuncis, és "discriminatòria i masclista". L'empresa buscava un dissenyador gràfic i en l'anunci podia llegir textualment "abstenir dissenyadores donat la feina qu [sic.] Va tenir qu [sic.] Exercir a nivell físic en certes ocasions no és adequat per a elles". CCOO de Sevilla també ha posat aquest cas en coneixement de l'IAM.

Oferta de treball publicada a Internet.

CCOO de Sevilla ha denunciat davant la Inspecció de Treball a una empresa d'arts gràfiques de Prenguessis per la publicació d'una oferta de treball "discriminatòria i masclista". L'oferta d'ocupació, divulgada a través d'una coneguda web d'anuncis, buscava un " dissenyador gràfic i auxiliar de taller "i en ella es podia llegir textualment" busquem dissenyador gràfic per a mitja jornada (...) abstenir dissenyadores donat el treball qu [sic.] va tenir qu [sic.] exercir a nivell físic en certes ocasions no és adequat per a elles ". El secretari de Relacions Institucionals de CCOO de Sevilla, Miguel Ángel Santos, ha mostrat la seva sorpresa "perquè en ple segle XXI hi hagi empresaris que segueixin discriminant per raó de gènere i que segueixin pensant que les dones no estan capacitades per dur a terme certs tipus de treball ". "Sembla realment obvi, però en moltes ocasions cal recordar als empresaris que les dones i els homes som iguals i que no hi ha més raó que la incultura per discriminar per qüestió de gènere", ha assegurat Santos. El sindicalista ha insistit que "no és raonable aquest comportament masclista i sense sentit, sobretot quan l'oferta de treball és per al lloc de dissenyador gràfic". "Aquest tipus de comportaments sexistes compten amb l'absolut rebuig del sindicat i, per això, vam decidir denunciar davant la Inspecció de Treball a aquesta empresa pel que fa vam tenir coneixement de la publicació de l'oferta", ha afirmat el secretari de Relacions Institucionals de CCOO de Sevilla. CCOO de Sevilla també ha posat aquest anunci de treball en coneixement de l'Institut Andalús de la Dona (IAM) perquè dugui a terme les accions que aquest organisme estimi oportú.