Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

CCOO DE CATALUNYA REBUTJA FRONTALMENT LA MODIFICACIÓ DE LA LLEI DE SALUT SEXUAL I REPRODUCTIVA I DE LA INTERRUPCIÓ VOLUNTÀRIA DE L’EMBARÀS QUE PROPOSA EL PP

5 de set. 2013, 5:16 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]
CCOO de Catalunya vol mostrar el seu rebuig frontal la modificació de Llei orgànica 2/2010 de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l'embaràs (en vigor des del 5 de juliol del 2010) que vol proposar el Partit Popular i cridem a mobilitzar a totes les treballadores i els treballadors contra aquesta reforma que representarà una retallada en els drets sexuals i reproductius de les dones. Atès què la Llei que permet la interrupció voluntària de l'embaràs (IVE) per terminis, aquesta llei, tot i no suposar una despenalització de l'avortament per decisió pròpia, que és una demanda històrica del moviment feminista, va suposar un canvi substancial respecte a l’anterior llei perquè reconeix el dret a decidir de les dones i aposta, doncs, per una educació sexual i afectiva igualitària i universal i per la legitimitat i la protecció del dret a decidir lliurement sobre el nostre cos. El dret al propi cos ha de prevaldre jurídicament vers els dictats morals impulsats pels sectors ultraconservadors i les institucions religioses arreu del món.