Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

CCOO de Catalunya condemna l'agressió sexual a una dona al voltant de l'estació de Renfe de Sant Andreu de Llavaneres

10 de gen. 2018, 5:55 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-Ocorreguda el passat 28 de desembre

CCOO de Catalunya condemna la brutal agressió sexual d’una dona veïna de Mataró al voltant de l’estació de Renfe de Sant Andreu de Llavaneres, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s’exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

CCOO mostra la seva indignació i preocupació per fets com aquest, es suma a la demanda perquè els poders públics reconeguin la lluita pels drets de les dones i per erradicar la violència masclista com una qüestió d’Estat i destaca el compromís ferm en cooperar en la construcció d’una societat en la qual les dones puguin viure lliures de qualsevol de les violències.

Denunciem i condemnem el comportament immoral del possibles testimonis, que van deixar sense atenció a la víctima d’una brutal agressió sexual, incorrent en una possible denegació d’auxili.

CCOO creiem fermament en la necessitat d’una actuació global contra la violència masclista, i dotar econòmicament de forma immediata el Pacte contra la Violència Masclista a través de la seva implementació econòmica en els Pressupostos Generals de l’Estat.

Volem fer una crida a totes les persones, organitzacions i institucions que treballen per erradicar la violència masclista a sumar esforços perquè d’una vegada per totes la violència contra les dones sigui definitivament erradicada.

En tractar-se d’una agressió sexual just quan anava a treballar el passat dia 28 de desembre, des del sindicat entenem que s’hauria de tractar com un accident de treball “in itinere”, li prestem el nostre suport a la treballadora agredida, i li oferim ser atesa pel Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) en l’àmbit laboral, que atén de forma especialitzada qualsevol tipus de discriminació o violència que pateixi una dona.

Convidem al conjunt de la ciutadania a participar a l’acte de rebuig que organitza Teixit de Dones de Mataró -del qual forma part CCOO- demà dijous, 11 de gener, a les 19.30 hores, davant de l’Ajuntament de Mataró.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de gener de 2018