Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

8 de Març "Dia Internacional de la Dona"

7 de març 2016, 7:50 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

• Sense l'empoderament de les dones no hi ha igualtat

Un any més arriba el 8 de Març, "Dia Internacional de la Dona", per posar de manifest en forma de xifres que la igualtat entre homes i dones en l'àmbit social i laboral ni està, ni de moment, se l'espera

Cartell 8 març 2016El balanç de la situació de la dona de l'últim any ens deixa un panorama de precarietat indiscutible: menor taxa d'activitat, 12 punts per sota que la dels homes; més desocupació; jornades parcials en el 24% de l'ocupació femenina; menor protecció social; bretxa salarial del 32%, de pensions 40%; persistència del sostre de vidre; major violència de gènere, amb 60 dones assassinades el 2015; creixents dificultats per conciliar temps de vida i de treball; falta de coresponsabilitat en els treballs de cures que elles segueixen fent, que s'uneix a les retallades en els serveis públics; persistència de la segregació ocupacional que propicia pitjors condicions en els sectors on elles són majoria, etc. Un balanç demolidor que els últims anys de govern del PP han empitjorat molt amb les seves polítiques de retallades de drets socials i laborals, cegues a la igualtat i sovint ferotges contra els drets de les dones. Va ser en la IV Conferència d'Acció de Beijing on es va consolidar la idea que l'apoderament de les dones és imprescindible per aconseguir la igualtat. El concepte d'empoderament no té res a veure amb la dominació sobre ningú, sinó amb la capacitat de les dones per confiar en si mateixes, ser autosuficients i lliures dels rols que la societat els imposa, per ser propietàries de les seves vides i les seves decisions . Perquè aquesta situació ideal sigui possible, cal també que la dona tingui accés als recursos materials ia la participació en els centres de poder i decisió. És evident que amb l'actual panorama, l'apoderament col·lectiu de la dona, de moment, no és possible. El moment polític de profunda incertesa que emmarca aquest 8 mar ens té a l'espera d'un nou govern. Estem impacients perquè es conformi, per poder per fi exigir canvis radicals que comencin a revertir tota la desigualtat i injustícia social que ens deixa el Govern del PP. Cal promoure polítiques econòmiques igualitàries, ocupació de qualitat, assignar recursos per lluitar contra la marginació social i la pobresa, la protecció de les víctimes i la prevenció de la violència de gènere; revertir la Reforma Laboral, la LOMCE. Cal enfortir els serveis públics, avançar en mesures de conciliació, i un llarg etcètera d'accions que sí que van a donar poder tant a les dones com a la societat. Des de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) reafirmem el nostre compromís, avui dia 8 de març i tots els dies de l'any, en la lluita contra la discriminació i per una societat més justa i igualitària. Animem als nostres delegats i delegades, treballadors i treballadores, a participar en els molts actes de reivindicació i commemoració que tenen lloc, dins i fora de la nostra organització. Sílvia Espinosa, secretària de la Dona de la FSS-CCOO