Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

7N. Èxit rotund de la Marxa estatal contra les Violències Masclistes i repunt de violència

9 de nov. 2015, 5:24 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]

• Dissabte passat es va viure a Madrid una jornada memorable
  • Mig milió de persones, unides pel color morat i la mateixa reivindicació, van envair no només el recorregut de la Marxa, sinó tot el centre de Madrid
  • CCOO va tenir un paper molt destacat, tant en l'organització com en la participació, paper que, com de costum, no es reflecteix com és de justícia en els mitjans de comunicació

La FSS-CCOO vam participar molt activament en la Marxa, com no pot ser d'altra manera, ja que no en va som la Federació més feminitzada, a més de representar un àmbit privilegiat per a la detecció i la canalització de les dones que la pateixen. Lògicament aquesta lluita està sempre present en el nostre dia a dia

7N.  Marxa estatal contra les Violències Masclistes

Aquesta important iniciativa va partir de la Coordinadora Feminista Estatal, influenciada clarament per companyes Argentinas, les quals ja havien organitzat una Marxa d'aquestes característiques al seu país, també amb molt èxit. Elles van advertir que després de l'acció reivindicativa de tanta magnitud, van viure un repunt de violència masclista. Es tracta del mateix fenomen que s'intensifica la violència quan una dona s'atreveix a fer el pas per sortir-ne. Aquest mal presagi s'ha complert, aquí també ha passat. Des de dissabte fins aquest matí de dilluns han mort 4 dones: en Llíria (València) un home ha matat a trets la seva exparella i la mare d'aquesta, davant del seu fill de 4 anys; a Baena un home ha matat la seva dona a trets i després s'ha suïcidat; ia Vigo una mare ha mort a ganivetades presumptament a mans del seu fill, que està en recerca i captura. Els ressorts de la violència són implacables, i responen amb contundència a qualsevol mostra que suposi una pèrdua de control. Tots els partits polítics van participar en la Marxa, inclòs el PP, el mateix que ha retallat un 40% el pressupost per a combatre la violència en els últims temps. El missatge que va quedar al carrer va ser rotund i claríssim: La violència contra les dones no és un problema d'índole privada, sinó un problema de drets humans de caràcter social, que requereix per a la seva eradicació una indestructible voluntat política i el compromís de tots i totes. Esperem que el govern entrant al desembre el tingui molt en compte, en tot cas, la FSS-CCOO seguirem lluitant contra la violència contra les dones.