Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

28 DE SETEMBRE 2014. DIA INTERNACIONAL PER LA DESPENALITZACIÓ DE L'AVORTAMENT

22 de set. 2014, 7:07 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]

NI UN PAS ENRERE: AVUI COM AHIR LES DONES DECIDIM DESOBEIR. AVORTAMENT LLIURE I GRATUÏT!

Foto
Avui, com ahir, ens manifestem tot afirmant que nosaltres decidim sobre la nostra sexualitat, la nostra reproducció i el nostre cos.

Cada 28 de setembre alcem les veus arreu del món pels drets sexuals i reproductius, posant en el centre el dret de les dones a decidir sobre el propi cos i a fer-ho de forma lliure i segura, i per tant, exigint la DESPENALITZACIÓ total de l'avortament, d’accés a la xarxa pública i voluntari. Avui, com ahir, donem resposta a l’ofensiva retrògrada, masclista i patriarcal, d'abast internacional, sobre la vida i els cossos de les dones. Refermem la nostra força, reivindiquem la nostra lluita!

Recordem, avui i aquí, que milers de dones moren al món, 47.000 l’any segons l’OMS, per avortaments clandestins, que encara moltes dones són empresonades per decidir avortar, que a l'Estat Espanyol es nega l'atenció sanitària a dones embarassades “sense papers”. Milers de dones avortem cada any, dins i fora de la legalitat!

L'amenaça del Govern del PP, liderada per Gallardón, encara no s'ha esvaït. Els atacs masclistes del govern i del PP s'expressen en múltiples manifestacions i accions contra les dones. La lluita feminista no desistirà, no defallirà fins garantir els drets i llibertats de les dones, mantenint la pressió i mobilització feminista i social, com hem fet fins ara. Perquè no acceptarem cap ingerència (ni de l’estat, ni de l’església, ni de cap tribunal), ni cap pas enrere. Perquè la lluita continua. Exigim al govern del PP que retiri per sempre més el seu projecte de llei de l’avortament.

Recordem al govern de la Generalitat que les dones volem decidir sobre tot, i, evidentment, també sobre el nostre cos, sexualitat i maternitat, i que les lleis i xarxes públiques ho han de garantir. Exigim al Govern de Catalunya i al Parlament de Catalunya que desenvolupi i concreti la resolució de disposar d’una llei catalana que garanteixi els drets sexuals per a tota la població, i l’avortament lliure i gratuït per a les dones a Catalunya.

Recordem també que l'actual llei, vigent des de 2010, de Drets Sexuals i Reproductius i de la Interrupció Voluntària de l'Embaràs va suposar un avenç important respecte a la situació prèvia, però continuem exigint i denunciant els incompliments de les institucions públiques sobre els nostres drets reconeguts.

No ens cansem de cridar-ho:
- Educació afectiva i sexual a tots els nivells escolars
- Mètodes anticonceptius gratuïts a l’abast de tothom
- Salut sexual plaent per una vida plena
- Avortament gratuït i garantit per la xarxa pública

Avui, defensem la lluita que any rere any han dut a terme les nostres avantpassades, defensem el camí cap a la despenalització total de l’avortament: les dones sabem quan, com i perquè avortem. No necessitem terminis, supòsits ni tuteles, sinó suport i acompanyament! Les dones decidim, la societat recolza, l'estat garanteix. No tolerarem cap retrocés en el reconeixement de l'autodeterminació sobre els nostres cossos.

No oblidem, tampoc, el suport a les companyes feministes de la Plataforma Vallès per un Avortament Lliure i Gratuït; les encausades per l’acció a l’església de Sant Miquel de Palma; les encausades per l’acció a l’església de Sant Pere a Banyoles; les dones de Guerrilla Abortista multades a Madrid i les de l’Asamblea de Mujeres Diversas a Sevilla, així com d'altres companyes amb processos judicials oberts arran de les seves accions en defensa del dret a decidir sobre el propi cos, i n’exigim la seva absolució.

AQUEST 28 DE SETEMBRE TOTES I TOTS DEFENSEM ELS DRETS
SEXUALS I REPRODUCTIUS I LA DESPENALITZACIÓ DE L'AVORTAMENT!

TOTES I TOTS, A LES 12:30H, A PLAÇA CATALUNYA (BARCELONA).
LES DONES DECIDIM, LA SOCIETAT RECOLZA I L’ESTAT GARANTEIX!