Inici‎ > ‎Notícies del Barcelonès‎ > ‎

L'Hospital de Badalona posa a prova un aparell per fer anàlisis de sang sense punxar el pacient

14 de gen. 2014, 10:33 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 15 de gen. 2014, 1:44 ]

El nou giny, que es basa en tecnologia aeroespacial i funciona amb sensors, ja està homologat en una desena de països

Un metge col·loca sobre el pacient els sensors per fer l'anàlisi de sang no invasiu.

L'anàlisi de sang tradicional pot passar a la història ben aviat. L'Hospital Municipal de Badalona té a prova un autoanalitzador no invasiu que permet fer anàlisis de sang sense necessitat de fer punxades, extreure sang ni portar-la al posterior estudi al laboratori.

L'aparell obté la informació amb uns sensors que es col·loquen sobre el tors del pacient i en aproximadament sis minuts ja es mostren els resultats de l'analítica.

L'enginy es basa en tecnologia aeroespacial i ha estat dissenyat per membres de l'Acadèmia Russa de Ciències Naturals, la Universitat de Massachusetts i el National Space Biomedical Research Institute.

L'aparell, que ja funciona en països com la República Txeca, Eslovàquia, Hongria, Ucraïna, Rússia, la Xina, Egipte o el Vietnam, està ara en fase d'assaig clínic a Espanya, perquè, una vegada avalat per la comunitat mèdica, es pugui incorporar com una eina més del sistema sanitari.

Les proves per validar la fiabilitat de l'aparell es porten a terme a l'Hospital Municipal de Badalona. Els professionals del centre faran aquesta anàlisi de sang en 130 pacients que ja tenen la visita programada, de manera que es podran comparar els resultats de la punxada tradicional amb les dades que s'obtindran del nou dispositiu.

Resultats en sis minuts

L'empresa Onkocet és l'encarregada de distribuir l'aparell a Europa. El cap de producció, Alejandro Valverde, detalla que els paràmetres de la sang s'obtenen a partir d'un "mesurament de temperatura".

"Cada reacció química que té lloc dins de l'organisme genera una temperatura. El dispositiu, una vegada mesura aquesta temperatura i sobre la base d'un algoritme, realitza els càlculs per obtenir els paràmetres", explica Valverde.

L'anàlisi de sang s'obté gràcies a un monitor connectat a uns biosensors que es col·loquen sobre la pell del pacient i els resultats s'obtenen en sis minuts.

"No es nota res, cap dolor. És un avantatge poder prescindir de l'agulla, però sobretot el fet de poder tenir els resultats al moment i no haver de tornar a l'hospital al cap d'una setmana", explica Xavier Sallent, un dels pacients de l'Hospital Municipal de Badalona que s'ha sotmès a les primeres proves.

Es preveu que les conclusions de l'estudi estiguin disponibles a finals del mes de març.

Font: EL PERIÓDICO DE CATALUNYA