Inici‎ > ‎Notícies del Barcelonès‎ > ‎

Programades dues noves jornades de donació de sang a centres de BSA

30 de nov. 2018, 5:42 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 30 de nov. 2018, 5:42 ]
CSSC.jpgEl Centre Sociosanitari El Carme (CSSC) i el Centre d'Atenció Primària (CAP) Morera-Pomar acolliran el 10 i el 17 de desembre, respectivament, jornades de donació de sang organitzades pel Banc de Sang i Teixits amb la col·laboració de BSA.

Les jornades seran obertes a totes les persones que hi vulguin participar (ciutadania i professionals dels centres). En el cas del CSSC, la campanya es durà a terme de 10 a 14 hores i de 16 a 19 hores, mentre que al CAP Morera-Pomar se celebrarà en horari de matí, en concret de 10 a 14 hores.
Cal destacar que les dues campanyes tindran lloc poc abans de les festes nadalenques, època en què les donacions baixen un 30%. A Catalunya, cada dia es necessiten 1.000 donacions per atendre els malalts. En general, pot donar sang qualsevol persona que tingui bona salut i compleixi aquestes condicions: tenir entre 18 i 70 anys, pesar 50 quilos o més i, en cas de ser dona, no estar embarassada.

SIS JORNADES, 200 DONACIONS

El Banc de Sang i Teixits i BSA han apostat enguany per incrementar les campanyes de donació de sang en centres de la nostra organització. Si l'any 2017 se'n van celebrar dues, en el que portem de 2018 ja se n'han dut a terme sis -que han recollit 200 donacions (26 de nous donants)-, a les quals se sumaran ara la del 10 i la del 17 de desembre.

FONT: WEB Badalona Serveis Assitencials