Inici‎ > ‎Notícies del Barcelonès‎ > ‎

L'Hospital de Badalona redueix els ingressos de malalts crònics

6 de febr. 2014, 1:45 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 6 de febr. 2014, 1:48 ]

Badalona Serveis Assistencials ha reduït un 30% els ingressos hospitalaris de malalts d'insuficiència cardíaca en tres mesos . L'envelliment de la població ha portat a l'organisme a buscar fórmules per evitar les hospitalitzacions de pacients crònics . La mesura adoptada passa per potenciar l'atenció domiciliària .

L'organisme que gestiona l'Hospital Municipal de Badalona , vuit centres d'atenció primària i el Sociosanitari El Carme , va posar en marxa fa un any un pla per reduir les hospitalitzacions de pacients amb malalties cròniques . Van detectar que aquests reingressos podien evitar tenint un control més exhaustiu del pacient . Per això han augmentat els equips d'atenció domiciliària per "anar a veure el malalt a casa abans que empitjori " , explica el director mèdic de l'àrea clínica de BSA , Jordi Ibáñez .

Metges , infermeres gestors de casos es desplacen fins al domicili del pacient per controlar la seva malaltia i evitar que hagi de ser ingressat d'urgència. Principalment es tracta de malalts de diabetis , hipertensió , bronquitis crònica o insuficiència cardíaca . Precisament aquesta última patologia és la que millor resultat ha obtingut amb aquesta mesura . En els últims tres mesos s'han reduït un 30% els reingressos , mentre que a la resta de malalties ha disminuït un 10% .

El principal avantatge , compta Ibáñez , és "la millora de la qualitat de vida del pacient" però afirma que , al seu torn , " el sistema es veu recompensat " per una reducció de la despesa . El director mèdic de BSA explica que aquests malalts crònics suposen un 5% de la població però consumeixen el 40% dels recursos sanitaris .

Font : La Vanguardia .