Inici‎ > ‎Notícies del Barcelonès‎ > ‎

CCOO reclama declarar oficialment les xemeneies de la Tèrmica del Besòs, a Sant Adrià, com a Bé Cultural d'Interès Local

2 de febr. 2016, 12:01 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 2 de febr. 2016, 22:39 ]

-CCOO ha reclamat a l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs declarar oficialment les xemeneies de la Tèrmica del Besòs com a Bé Cultural d’Interès Local. La finalitat bàsica és garantir la protecció de les tres xemeneies i els seus edificis adjacents, i evitar així el risc d’enderrocament que plana actualment sobre aquesta relíquia urbana del passat industrial de Sant Adrià i de la franja del riu Besòs.

El sindicat ha registrat a l’Ajuntament un document de set punts on argumenta la petició de manteniment del que considerem patrimoni del poble, icona de la ciutat industrial, símbol de les lluites obreres de la Transició -on va morir un treballador, Manuel Fernández Márquez, a trets de la policia-, i també valor de futur.

CCOO proposa considerar adscriure el monument industrial al Campus Besòs de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), vinculat a l’estudi i investigació de les noves fonts d’energia que hauran de sostenir la descarbonització de la industria productiva del futur. No descartem la possibilitat de bastir-hi una fàbrica de creació cultural, propera al Museu de la Immigració, o altres possibles usos de caràcter social i d’interès públic.

La proposta contempla la continuïtat del desenvolupament territorial, des del Port del Fòrum fins al de Badalona, amb actuacions en tot l’eix del riu Besòs. No oblidem que a les voreres del riu avui es concentren algunes de les zones amb uns índex de pobresa més alts de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Les tres xemeneies poden ser la icona i la clau de volta d’un procés ambiciós de regeneració territorial, fonamentat en la generació d’ocupació de qualitat, que implicaria a totes les Administracions que actuen en el territori, i també als agents socials.

Volem alertar de la urgència d’endegar les actuacions per protegir l’element clau: les tres xemeneies i els edificis adjacents. Que no sigui per desídia que perdem el patrimoni.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de febrer de 2016