Inici‎ > ‎Notícies del Barcelonès‎ > ‎

CCOO denúncia la precària situació laboral dels treballadors del S.E.M. de Sant Adrià de Besòs

16 de juny 2014, 2:57 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 16 de juny 2014, 3:01 ]

Els treballadors/es del servei nocturn del SEM (Servei d’emergències Mèdiques) a Sant Adrià de Besòs tenien la seva ubicació física a l’ambulatori de Sant Adrià. Aquesta situació va canviar fa uns mesos quan se’ls va prohibir passar la nit en aquest espai.

Des de les hores, quan no estan fent un servei, es veuen obligats a descansar a la platja, a la rambla, al carrer o dintre de l’ambulància.

Els treballadors han denunciat reiteradament aquesta situació a l’Ajuntament de Sant Adrià, que manifesta no tenir cap espai municipal obert i que en tot cas la responsabilitat és de l’empresa d’ambulàncies.

Des de CCOO denunciem per un costat la situació de precarietat laboral i de seguretat dels treballadors del servei d’emergències mèdiques, i per l’altre que si no es dóna una solució a aquesta situació el SEM de Sant Adrià acabarà finalment desapareixent. La qual cosa repercutirà negativament en els usuaris i en la seva salut, donat que el temps que l’ambulància trigaria en arribar seria més elevat.

Per això des de CCOO, exigim a l’Ajuntament de Sant Adrià que intervingui en el conflicte i, al marge de responsabilitats contractuals, posi en funcionament un espai on els treballadors del SEM puguin passar la nit en condicions de salut i seguretat dignes.