Inici‎ > ‎Notícies del Barcelonès‎ > ‎

CCOO assegura que amb millors mesures preventives s'hauria evitat l'accident laboral que ha provocat la mort d'un treballador a Sant Adrià de Besòs

12 de gen. 2018, 0:43 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

CCOO lamenta l’accident laboral que va tenir lloc el dimecres, 10 de gener, a la planta Ecoparc3 de Sant Adrià de Besòs, i que va ocasionar la mort d’un treballador de l’empresa Cespa Gestión de Residuos, en patir un fort impacte dins d’una sitja de compostatge mentre feia tasques de neteja.

El sector de tractament de residus, des del triatge al transport als abocadors i plantes on es tracten, dipositen i es valoren aquests, compta amb processos de feina enormement complexes, amb una perillositat intrínseca quotidiana que normalitza el perill. No hauria de ser així.

CCOO recorda que mecanitzar i automatitzar certs processos i tasques així com revisar constantment els procediments de feina és una tasca imprescindible per a reduir la sinistralitat. Els delegats de prevenció ho reclamen a les direccions de les empreses i als serveis de prevenció.

Per a CCOO, cal no relaxar-se en la prevenció, augmentant la inversió en salut i seguretat i l’única via efectiva és la prevenció impulsant, abans que les indicacions als treballadors, mesures que eliminin els riscos.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de gener de 2018