Inici‎ > ‎Notícies del Barcelonès‎ > ‎

BSA posa en marxa dues apps per promoure hàbits saludables i per ajudar a l’orientació i localització de persones amb deteriorament cognitiu

3 de febr. 2016, 11:07 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 3 de febr. 2016, 12:25 ]

Badalona Serveis Assistencials acaba d'engegar dues aplicacions per a telèfons mòbils intel·ligents -en concret per a dispositius Android- en el marc del projecte europeu de Recerca, Innovació i Desenvolupament ReAAL.

L'app "BSA Comunica" té com a objectiu la promoció d'hàbits saludables, la prevenció de malalties i la difusió d'activitats socials i de salut mitjançant l'enviament de consells a l'usuari, qui pot triar rebre missatges sobre diversos temes (com el colesterol, la hipertensió, la diabetis o la salut infantil). L'aplicació, en català i castellà, està a l'abast de totes les persones que la vulguin fer servir a Play Store.

Es pretén que, en una segona fase, aquesta eina informativa es pugui obrir a la participació de professionals i entitats pel que fa a la creació de continguts. Si esteu interessats a col·laborar-hi envieu un correu a innovacio@bsa.cat.

La segona app, "BSA Guia'm", s'ha dissenyat per donar suport a l'orientació i localització de persones amb deteriorament cognitiu lleu o moderat. L'app s'adreça a aquestes persones i als seus cuidadors. En aquest cas, l'aplicació no es pot descarregar directament de Play Store, sinó que les persones que hi estiguin interessades han de contactar amb l'equip Innovació de BSA (innovacio@bsa.cat), que analitzarà si l'eina és adequada a les necessitats del sol·licitants.

"BSA Guia'm" permet que la persona amb deteriorament cognitiu, en cas de desorientar-se quan es troba fora de casa, pugui ser guiada mitjançant el telèfon mòbil fins a uns punts de seguretat personalitzats definits quan es configura l'eina (com per exemple casa seva).

Una altra opció disponible per a la persona que s'hagi desorientat és alertar el seu cuidador de la situació mitjançant un "botó de pànic". El cuidador rebrà un sms amb un enllaç web que li permetrà saber on es troba la persona que ha activat el botó. A més, si disposa en el seu mòbil de "BSA Comunica", a banda de l'sms rebrà una alerta d'aquesta app.

"BSA Guia'm" també permet al cuidador consultar en qualsevol moment, mitjançant una pàgina web, on es troba l'usuari. I, en cas que la persona amb deteriorament cognitiu hagi sortit d'una zona de seguretat prèviament assignada, a la web apareixerà una alerta.

A diferència de "BSA Comunica", que és disponible per a tothom, la previsió d'usuaris de "BSA Guia'm" en el marc del projecte pilot és d'unes 200 persones.

FONT WEB DE BADALONA SERVEIS ASSISTENCIALS (Bsanet)