Inici‎ > ‎Notícies del Barcelonès‎ > ‎

Amics de la Gent Gran fa una crida urgent per captar voluntariat a Badalona i Santa Coloma

27 d’ag. 2013, 9:50 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Necessita gent que doni companyia a persones grans que viuen soles

Un parell d'hores a la setmana. Amb aquest gest pots fer somriure a una persona gran que viu en soledat. L'entitat Amics de la Gent Gran, organització de voluntariat que treballa des de fa 25 anys per combatre la soledat i la marginació de les persones d'avançada edat -mitjançant l'acció de les voluntàries i els voluntaris-, fa una crida urgent per captar voluntariat a Badalona i Santa Coloma. Actualment 811 persones voluntàries acompanyen 631 persones grans a Barcelona, Vilanova i la Geltrú, Cambrils, Badalona i Santa Coloma, però a aquestes dues últimes poblacions encara 11 persones grans, que han demanat el suport de l'entitat, esperen rebre companyia dins del programa d'atenció al municipi.

Què fa un voluntari o voluntària?

En aquest projecte, una persona voluntària visita a una persona gran a domicili un cop a la setmana per oferir-li suporti companyia, com pot ser una conversa, ajuda en la llar. El repte de l'entitat a Badalona i Santa Coloma és arribar a moltes més persones grans que es troben aïllades i satisfer les noves peticions de suport per part de la gent gran. Segons dades de l'Ajuntament de Badalona, en aquesta ciutat hi ha més de 32.800 persones més grans de 65 anys, un 15 % de la població. D'aquestes, més de 7.000 viuen soles, i la majoria, un 79% són dones que tenen entre 75 i 84 anys.

Amics de la Gent Gran, guardonada amb la Creu de Sant Jordi 2012 va començar a desenvolupar en Badalona la seva acció en 2010. Actualment, 41 persones grans reben l'atenció de l'entitat gràcies a l'acció de 50 voluntàries i voluntaris. A Santa Coloma, va ser al 2006 quan es va iniciar el projecte i 24 persones voluntàries donen suport a 23 persones grans. Bona part d'aquestes accions, segons l'entitat, són gràcies a la Fundació Roca i Pi.

Les persones interessades en fer voluntariat amb l'entitat poden posar-se en contacte amb el responsable de la delegació de Badalona i Santa Coloma, en Raül Vilar en el 93 460 61 59 o enviant un mail a rvilar@amicsdelagentgran.org

FONT: BADANOTIS