Inici‎ > ‎Formació‎ > ‎

Programa The job of my life. Vols realitzar formació dual a Colònia (Alemanya)?

12 de febr. 2014, 22:31 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

La Fundació per a la Formació i l ‘estudi Paco Puerto de CCOO amb col·laboració amb la Cambra d’Oficis de Colònia, realitzen la segona edició del programa ‘The job of my life’ (‘El treball de la meva vida) que permet a joves amb formació en ESO (o superior) finalitzada realitzar estudis de Formació Professional dual i, per tant, estudiar i treballar a Colònia (Alemanya).

La duració de la formació és de tres anys en règim de formació dual consistent en 3-4 dies de formació- treball a l’empresa i la resta formació teòrica a l’aula.

La formació professional es realitzarà en tres especialitats:

- Tècnic/a de neteja de superfícies i mobiliari. Realitza tasques de neteja i manteniment de superfícies i mobiliari en edificis i locals, seleccionant les tècniques, útils, productes i màquines per garantir la higienització, conservació i manteniment.

- Tècnic/a instal·lador en electricitat: Realitza tasques muntatge, manteniment i reparació d’instal·lacions elèctriques, aplicant les tècniques i els procediments requerits en cada cas, complint la normativa vigent.

- Tècnic/a instal·lador en producció de calor (climatització i aigua) : Realitza tasques muntatge, manteniment i reparació d’instal·lacions de climatització i aigua, aplicant les tècniques i els procediments requerits en cada cas, complint la normativa vigent.

Durant el període que els joves romanguin a Alemanya tindran finançats el 100% dels seus estudis tècnics, estudis de l’ idioma alemany, i rebran un salari de Formació Professional en funció de l’especialitat triada (entorn de 800 €).

Les persones seleccionades per realitzar la Formació Professional Dual a Alemanya hauran de comprometre’s a realitzar un curs de 300 hores de formació intensiva d’alemany a la Fundació per a la Formació i l’Estudi Paco Puerto, i poder acreditat un mínim del 80% d’assistència per poder accedir a la subvenció del mateix.

Una vegada finalitzat el curs intensiu, els futurs alumnes es desplaçaran a Alemanya, on combinaran les classes d’un nou curs d’alemany amb un període inicial de pràctiques en empreses de Colònia.

Aquells estudiants que siguin admesos definitivament en el programa, s’incorporaran a la formació dual en Colònia durant el mes de setembre de 2014.

El passat dimarts 4 de Febrer es va realitzar la sessió informativa del projecte. No obstant, encara pots participar. Cal inscriure’s a la web de la Fundació Paco Puerto, com a alumne del curs d’alemany per a tècnic/a de neteja al següent enllaç http://fundaciopacopuerto.cat/curso/alemany_tecnic-en-neteja-industrial-53907 o del curs d’alemany per a tècnic/a d’instal·lacions elèctriques o instal·lacions de producció de calor al següent enllaç http://fundaciopacopuerto.cat/curso/alemany_tecnic-instal%C2%B7lador-en-electricitat-i-en-produccio-de-calor-53908/ En aquell moment rebràs un correu amb tota la informació i amb la documentació a aportar, que s’haurà d’enviar abans del proper divendres 14 de Febrer a les 12:00 hores, moment en el qual es tancarà definitivament la recollida de sol·licituds

Fundació Paco Puerto
Seu Central