Inici‎ > ‎Formació‎ > ‎

CCOO reclama formació per als treballadors i treballadores de baixa qualificació

30 d’oct. 2014, 10:59 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-CCOO ha exigit avui al Govern un major esforç per atendre les necessitats formatives de les treballadores i treballadors espanyols. Segons Javier López, secretari de Formació de CCOO, "el 45% de les persones entre 25 i 65 anys tenen nivells educatius baixos al nostre país, mentre que als països del nostre entorn el 48% de les persones tenen qualificacions mitjanes".

El sindicat ha explicat que en empreses de més de 10 treballadors el percentatge d'ells que realitza formació arriba al 48% a Espanya, enfront d'una mitjana del 38% a Europa. Pel que fa a les hores de formació per treballador la mitjana europea de 25 hores enfront de 20 a Espanya. Els costos de formació per treballador (515 euros) és gairebé idèntica al de l'Europa dels 28 (511 €) i molt inferior a la de França (935 €), o Suècia (697 €), però molt superior a la de Grècia (212 €) o Regne Unit (266 €). També les nostres hores de formació en temps de treball són idèntiques a les de la mitjana europea, 6 hores per treballador. D'acord amb aquestes dades Javier López ha plantejat que "l'esforç de formació realitzat a Espanya descansa sobre l'aportació que empresaris i treballadors realitzem a través de la quota de formació que aportarà 1884000000 d'euros el 2015. Aquest esforç ens legitima per exigir que el Govern prioritzi la formació de treballadors i treballadores amb baixa qualificació ", planteja Javier López," perquè per a moltes persones al nostre país, l'única oportunitat de progrés laboral i educatiu és l'aprenentatge al llarg de tota la vida, millorant els seus baixos nivells de qualificació. " Segons CCOO, el nombre de persones formades a Espanya en cursos de formació per a l'ocupació ha evolucionat des de les 273.000 a 1993, fins a les més de 4 milions el 2013, però continua sent necessari atendre aquesta manca de qualificació bàsica d'una part important de la població treballadora i aquests passa per un compromís en el qual participen els ministeris d'Ocupació i Educació, al costat del sector empresarial i les organitzacions sindicals. Finalment, Javier López ha assenyalat que "les reformes necessàries en la formació per a l'ocupació passen en primer lloc per utilitzar els recursos disponibles, procedents de la quota de formació, els Pressupostos Generals de l'Estat i les comunitats autònomes, per facilitar l'accés a la formació dels treballadors i treballadores, ocupats o desocupats, prioritzant les persones amb més baix nivell de qualificació "